News

ویوو پرفروش ترین برند چینی در سه ماهه سوم 2022

ویوو پرفروش ترین برند چینی در سه ماهه سوم 2022

کمتر کسی نام ویوو را در ایران شنیده است و قطعا بسیاری از افراد حتی نام این برند هم برایشان تازگی داشته باشد اما این را باید گفت که ویوو یک برند بسیار موفق و خوش آتیه بوده در این اواخر توانسته محبوبیت موبایل های خود را به طرز عجیبی افزایش دهد.

بحران اقتصادی کاملا فراگیر شده و محدود به چند کشور و منطقه نیست، به طور کلی این موضوع که هر شرکتی در این بازار رقابت با مشکلاتی دست و پنجه نرم میکند طبیعی است. تجارت موبایل خارج از این بحث نیس و یقینا متحمل فشارهایی نیز خواهد شد. بازار کشور چین که البته بزرگترین بازار دنیا در تلفن های هوشمند است نیز با چالش ها زیان های زیادی روبرو بوده. این موضوع باعث کمبود تلفن همراه به خاطر کاهش تولید بود.شرکت ویوو با وجود در اختیار داشتن سهم عمده ی این بازار، اما در رسیدن به اهداف مالی خود باز هم شکست مواجه شده است.

طبق داده‌های موسسه تحقیقاتی Counterpoint، کل حجم تولید گوشی‌های هوشمند در بازار چین برای سه ماهه سوم سال 2022، حدود 71.3 میلیون دستگاه بوده است. این بدان معناست که تولید و عرضه گوشی‌های هوشمند نسبت به سال گذشته 11 درصد کاهش یافته است. علیرغم کاهش کل فروش گوشی‌های هوشمند، رشد قابل قبولی در بخش گوشی‌های پرچمدار مشاهده شده است. این داده‌ها همچنین از رشد فروشی معادل 1.9 درصد را برای دستگاه‌های پرچمدار خبر میدهد.

 

شرکت هوآوی به دلیل تحریم های ایالات متحده، هم اکنون حتی در میان بخشی از بازار تلفن همراه کشور چین هم نمیباشد، زیرا همیشه برترین برند‌ها حول 5 برند برتر بازار می‌چرخند. اکنون 5 برند برتر گوشی‌های هوشمند در چین برای سه ماهه سوم سال 2022 عبارتند از ویوو، آنر، اوپو، اپل و شیائومی. همانطور که می‌بینید، اپل نیز در این بازار حضور دارد. اپل یکی از برندهایی است که توانست برخی از رکوردهایی را که هواوی قبلا پشت سر گذاشته بود را به دست آورد و حالا هم بسیار شگفت‌آور است که چگونه کشوری میهن‌ پرست مانند چین در نبود هواوی، به سرعت بازار خود را به تسلیم اپل درآورد.

در حالی که شرکت ویوو و بقیه برندها با ریزش حجم فروش زیادی مواجه شده اند، اما همچنان روند رشد را طی میکند. شرکت اپل، به عنوان تنها برند بیگانه موجود در این چین، سود بیشتری کسب کرده است و در حالی که دیگر برندها ضرر و زیان زیادی داشته‌اند، فروش کل اپل به لطف فروش سری آیفون 14 در چین 2.5 درصد افزایش یافته است. در رتبه آخر این لیست، شیائومی با 9 درصد سهم بازار قرار دارد که امسال 17.9 درصد از فروش این شرکت نسبت به سال قبل نزول داشته است.

 

 

تهیه شده توسط Irandigimall

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *