News

مایکروسافت قابلیت نمایش وضعیت VPN را به ویندوز 11 می آورد

ویندوز 11

ما ایرانی ها به دلیل محدودیت های گاه و بی گاهی که در اینترنت ایجاد میشود VPN نامی آشنا محسوب میشود تا پیش از این تا قبل از این VPN. اکنون گویا قابلیت نمایش وضعیت VPN هارا ما به عنوان یک افزونه روی مرورگر ها میدیدیم اما حالا مایکروسافت تصمیم گرفته نمایش وضعیت اتصال یا عدم اتصال VPN را به ویندوز 11 بیاورد.

قابلیت نمایش وضعیت VPN احتمالا به ویندوز ۱۱ افزوده خواهد شد

به تازگی مایکروسافت به‌روز رسانی جدیدی برای Windows 11 Insiders عرضه کرده که شامل تعدادی بهینه سازی مختلف خواهد بود. یکی از آن‌ها قابلیتی است که به شما اجازه خواهد داد به آسانی تشخیص دهید که آیا VPN شما فعال است یا غیر فعال. این قابلیت یک افزودنی بسیار کاربردی محسوب میشود. با این آپدیت جدید، ویندوز 11 به تدریج اما به طور مداوم به گسترش امکانات خود میپردازد. مایکروسافت حالا می‌تواند روی جزئیات بیشتری متمرکز شود. تا تجربه‌ای یکنواخت را برای همه کاربران فراهم کند زیرا آپدیت بزرگ بعدی تا پاییز تکمیل خواهد شد.

آپدیت بیلد 25247، جدیدترین نسخه برای اینسایدرها بوده است و چندین تغییر هیجان انگیز داشته است. یکی از آن‌ها مربوط به VPN ها است. وقتی که این سرویس در تنظیمات ویندوز روشن شود، آیکون جدیدی بر روی آیکون اتصال اینترنت قرار می‌گیرد و در نوار وظیفه ظاهر می‌شود. اگر یک قفل کوچک وجود داشته باشد، می‌توان گفت که VPN شما درحال فعالیت است.

با این تغییر بوجود آمده ویندوز 11 می‌تواند به سرعت مشخص کند که آیا VPN فعال است یا نه. به این مسئله توجه کنید که این نشانگر در حال حاضر محدوده محدودی دارد. اول از همه، یک کابل اترنت باید به کامپیوتر شما متصل شود تا کار کند. علاوه بر این، ویندوز 11 نرم‌افزارهای  VPN شخص ثالث را در نظر نمی‌گیرد. اگر مقدمات را برآورده نکنید، فعلا چیزی تغییر نخواهد کرد. شاید این موارد در آپدیت‌های بعدی اضافه شود.

طبق اظهارات خبرگزاری GizChina، همچنین باید این موضوع را به یاد داشته باشید که نشانگر وضعیت VPN به شما امکان می‌دهد وضعیت اتصال خود را تغییر دهید و عملا به کشوری متفاوت از جایی که هستید نقل مکان کنید. این امر، در کنار سایر موارد، مثلا برای استفاده از کاتالوگ پلتفرم استریم جامع‌تری مورد استفاده قرار می‌گیرد و یا امکان تماشای مسابقات جام جهانی در شبکه‌های بین المللی را فراهم خواهد آورد.

این ویژگی جدید که در واقع فقط یک جزئیات ساده از آن در دسترس است، در حال حاضر فقط برای شرکت کنندگان برنامه Insider قابل دسترسی است. این آپدیت از طریق یک به‌روز رسانی در یک نقطه برای همه در دسترس خواهد بود. تغییرات کوچک دیگری نیز در این بیلد موجود است. به عنوان مثال، بسیاری از پنجره‌های تنظیمات برای تلفیق با سایر سیستم‌عامل‌ها مجددا طراحی شده‌اند. این وضعیت با قابلیت تغییر نام رایانه یا بازگشت به نسخه قبلی ویندوز است. این موارد نشان دهنده تمایل مایکروسافت به توجه ریز‌تر به جزئیات کوچک در ظاهر سیستم عامل خود است.

در پایان نیز باید گفت که شاید این قابلیت بیشتر از همه کاربران ایرانی اینترنت و فعالان Social Media ها و یوتوبر ها مفید باشد اما به طور کلی قابلیت بسیاری مفیدی محسوب خواهد شد.حال باید دید این بروزرسانی چه زمانی در تمام نسخه های ویندوز 11 خواهد آمد اگر این قابلیت هنوز برای شما فعال نشده نگران نباشید در آینده ای نزدیک شما هم میتوانید این قابلیت را تجربه کنید معمولا به روزرسانی ها به مرور زمان و در زمانبندی های مشخص شده و طبق مناطق جغرافیایی عرضه خواهد شد پس نگران این موضوع نباشید چرا که بروزرسانی شامل کامپیوتر شما هم خواهد شد.

با دنبال کردن ما در وبلاگ ایران دیجی مال از آخرین اخبار فناوری و تکلونوژی مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *