News

شکایت کاربران اپل به دلیل نقض حریم خصوصی !

شکایت کاربران اپل به دلیل نقض حریم خصوصی !

شکایت و دادگاه با کالبد اپل عجین شده و نام این برند امریکایی را در این موضوعات زیاد میشنویم. حالا نوبت به شکایت کاربران از اپل رسیده است.

اپل همیشه به بحث حریم شخصی تاکید کرده و همه ساله از این اهرم برای پیروزی در رقابت با رقبای خود استفاده کرده است.

حال حکایت آنجا عجیب میشود که کاربران آیفون از اپل بابت نقض حریم خصوصی شکایت کردند.

طبق ادعای کاربران , اپل اطلاعات موبایل آنها را جمع آوری و ذخیره میکند و این خبر میتواند ضربه بزرگی به برگ برنده ی اپل باشد.

رسانه Gizmodo پیش‌تر گزارش داده بود که تامی مایسک و طلال حاج باکری، دو توسعه‌ دهنده اپلیکیشن و محقق امنیتی که برای یک شرکت نرم‌افزاری به نام Mysk کار می‌کنند، به کشف شگفت‌ انگیزی دست یافته‌اند. آن‌ها متوجه شده‌اند که برخی از برنامه‌های اپل مانند App Store، Apple Music، Apple TV، Books و Stocks حتی در صورت خاموش بودن iPhone Analytics، داده‌های شخصی کاربران را جمع آوری می‌کنند. به نظر می‌رسد که این موضوع در مورد همه برنامه‌های اصلی آیفون اپل صادق است. بدین ترتیب اپل اطلاعات شخصی را حتی زمانی که آنالیتیکس آیفون غیرفعال است، جمع آوری می‌کند.

یک ویدیوی YouTube منتشر شده توسط Mysk نشان می‌دهد که چگونه اپ استور داده‌های شخصی شما را به صورت لحظه‌ای جمع‌ آوری می‌کند. از جمله کلیدهایی که روی آن‌ها ضربه زده‌اید، برنامه‌هایی که نگاه کرده‌اید، تبلیغاتی که مشاهده کرده‌اید و حتی مدت زمانی که برای تماشای یک برنامه صرف کرده‌اید و لیست خرید فروشگاه‌ها و موارد دیگر. یکی از شاکیان نامبرده در دادخواست الیوت لیبمن است که وی اپل را به نقض قانون تهاجم به حریم خصوصی کاربران متهم نموده است.

طبق گفته ی PhoneArena، در اظهار نظر هایی از این شکایت گفته شده است که اپل از طریق کسب و کار فراگیر و غیرقانونی ردیابی و جمع‌آوری داده‌ها، حتی صمیمی‌ترین و شرم‌آورترین جنبه‌های استفاده از اپلیکیشن توسط یک کاربر را می‌داند؛ صرف نظر از اینکه کاربر پیشنهاد واهی اپل را برای خصوصی نگه داشتن چنین فعالیت‌هایی می‌پذیرد یا نه.

در سال 2019 بود ، اپل بیلبورد بزرگی را در مقابل مرکز همایش لاس وگاس که محل برگزاری نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی (CES) در آن سال بود، نصب کرد. اپل در این رویداد نمایشی ارائه نکرد و غرفه‌ای نیز باز نکرد. با این حال، بیلبورد بسیار سر و صدا ایجاد کرد، زیرا همه افراد حین ورود و خروج به مرکز همایش می‌توانستند آن را ببینند. این بنر از یک ضرب المثل معروف در مورد لاس وگاس نشعت می‌گرفت که می‌گفت آنچه در آیفون شما اتفاق می‌افتد، در آیفون شما خواهد ماند

اما این مسئله انگار فقط یک شعار بزرگ بوده و در عمل اینگونه نیست.

 

تهیه شده توسط Irandigimall

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *