News

خبرهای بیرون آمده از گوشی وعده داده شده ی ایلان ماسک

گوشی تسلا

در این مقاله قصد داریم خبرهای بیرون آمده از گوشی هوشمند وعده داده شده ی ایلان ماسک یعنی تسلا را بررسی کنیم با ایران دیجی مال همراه باشید

مدت‌هاست شاهد انتشار خبرهایی با موضوع گوشی وعده داده شده ی ایلان ماسک یعنی تسلا هستیم، اما این نخستین بار است که ایلان ماسک احتمال ساخت یک رقیب برای تلفن های اندرویدی و آیفون را اعلام میکند. رئیس جدید شبکه اجتماعی توییتر در ادعایی گفته است که اگر اپل و گوگل اپ این شبکه اجتماعی را از فروشگاه‌های خود حذف کنند، احتمال ساخت موبایل جایگزین آن‌ها وجود خواهد داشت.

ایلان ماسک از زمان تصاحب سمت ریاست توییتر، تغییرات گسترده ای در این شبکه اجتماعی صورت داده است که به گفته بزرگ‌ترین آژانس‌های تبلیغاتی دنیا، آن را به محلی نامناسب برای تبلیغات بدل کرده و از این کار ایلان ماسک انتقاد کردند. ثروتمندترین فرد دنیا حتی اخیراً شمار زیادی از حساب‌های مسدودشده را طی یک نظرسنجی، به توییتر برمی‌گرداند و البته پیش از آن، شاهد بازگرداندن حساب دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا نیز بودیم که پیش از این از دسترس خارج شده بود.

ناگفته نماند که رئیس جمهور آمریکا در زمانی که خبر شایعه خرید توییتر توسط ایلان ماسک منتشر شده بود در اظهارنظری عجیب گفت : هرکس برای خرید توییتر تلاش کند احمق است.

این نظر رئیس جمهور سابق آمریکا در آن برهه بسیار عجیب بود چرا ایلان ماسک وعده داده بود در صورت تصاحب توییتر حساب کاربری او را آزاد خواهد کرد.

اگر ایلان ماسک واقعاً بخواهد آزادی بیان را در توییتر رعایت کند، شاید در فروشگاه‌های اپ گوگل و اپل با مشکل مواجه شود و این غول‌های فناوری تصمیم به حذف برنامه توییتر بگیرند. اما در این‌صورت چه اتفاقی خواهد افتاد؟ به گفته ماسک، احتمالاً یک گوشی جدید برای رقابت با آیفون و تلفن های همراه هوشمند اندرویدی از راه می‌رسد.

گوشی تسلا ساخته می‌شود؟

اخیراً یک فرد محافظه‌کار به نام «لیز ویلر» در توییتی به این موضوع اشاره کرده که اگر اپل و گوگل برنامه توییتر را از فروشگاه‌های اپ خود حذف کنند، ایلان ماسک باید گوشی خودش را بسازد. به گفته این شخص، با این کار، نیمی از کاربران آمریکایی با خوشحالی آیفون و محصولات اندرویدی را کنار می‌‌گذارند و به سراغ تلفن همراه ایلان ماسک می‌روند.

ایلان ماسک در پاسخ به این گفته، در کنار اعلام این موضوع که امیدوار است چنین اتفاقی نیفتد و شاهد حذف اپ توییتر از فروشگاه‌های اپل و گوگل نباشیم، گفت اگر انتخاب دیگری نداشته باشد، یک گوشی جایگزین می‌سازد.

احتمال زیاد این گوشی از سیستم عامل IOS و Android استفاده نخواهد کرد و یک سیستم عامل انحصاری برای تلفن های همراه تسلا خواهد ولی فعلا باید صبر کرد تا در آینده خبرهای دقیق تری از این گوشی منتشر شود.

از آنجایی که مدت ها قبل ما شاهد انتشار شایعات درباره گوشی تسلا بودیم، شاید روزی ایلان ماسک چنین محصولی را بسازد و بازار عرضه کند. ولی این احتمال هم وجود دارد که ثروتمندترین او، یک برند تازه تأسیس کند و در آن مشغول به تولید گوشی‌های هوشمند شود، این فقط یک گمانه زنی است و ناگفته نماند که اصلا کار ساده ای نیست.

رقابت در دنیای گوشی‌های هوشمند فشرده است و شرکت‌های زیادی در آن شکست خورده‌اند. برای مثال در گذشته شاهد معرفی گوشی آمازون یا گوشی‌های مخصوص فیسبوک بوده‌ایم، اما تمامی آن‌ها شکست خوردند.

با وجود چنین موضوعی، ایلان ماسک نشان داده که به قول ما ایرانی ها کار نشد ندارد و هر چیزی میتواند اتفاق بیفتد. بنابراین شاید روزی برسد که ثروتمندترین فرد دنیا وارد بازار تلفن هوشمند نیز بشود و با گوشی تسلا یا برند جدیدی روبه‌رو شویم همانطور وارد بازار خودرو شد.

با توجه به اینکه اپل می‌خواهد وارد دنیای خودروهای برقی شود و تسلا، یکی از شرکت‌های تحت مدیریت ایلان ماسک در این بازار یکی از قدرتهای تعیین کننده است، ورود احتمالی ایلان ماسک به بازار تلفن همراه هوشمند، می‌تواند رقابت جذابی را میان دو شرکت بزرگ تاثیرگذار بزرگ در بازار تلفن همراه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *