News

اسنپ دراگون 8 نسل دو 20 درصد قدرتمند تر نسل یک

اسنپ دراگون 8 نسل دو 20 درصد قدرتمند تر نسل یک

کوالکام پردازنده قدرتمند خود را برای گوشی های پرچمدار، Snapdragon 8 Gen 2، در سال پیش رو. که پیش تر، خبرش را منتشر کرده بودیم بهره‌وری انرژی بیشتری نسبت‌به اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 دارد. حال به‌گفته‌ی یکی از افشاگران، اسنپدراگون 8 نسل 2 ازنظر عملکرد نیز تا 20 درصد بهتر از اسنپدراگون نسل 1 خواهد بود.

عملکرد اسنپدراگون 8 نسل 2

ازآنجایی‌که کوالکام از فرآیند 4 نانومتری TSMC برای اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده خواهد کرد، Yogesh Brar معتقد است که این تراشه جدید باید معیارهای کارایی مشابهی را با اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 نشان دهد. وی همچنین ادعا می‌کند که این چیپست داغ نخواهد کرد، اما هیچ اطلاعاتی در این زمینه درز نکرده، بنابراین تحلیل دقیقی نمیتوان داشت.

به یاد داشته باشید که Cortex-X2 در اسنپدراگون 8 نسل 1 با فرکانس مشابه هسته Cortex-X3 در Snapdragon 8 Gen 2 کار می‌کند. بااین‌حال، Cortex-X3 بر اساس معماری بهبودیافته ساخته شده است. به‌طور مشابه، گفته می‌شود که کوالکام از جدیدترین هسته‌های ARM Cortex-A715 استفاده می‌کند، بنابراین همراه شدن هسته دوم و Cortex-X3 به احتمال زیاد شرایط را بهبود خواهد داد.

مشخصات احتمالی پردازنده جدید کوالکام

یک هسته Cortex-X3 با فرکانس 3.20 گیگاهرتز

دو هسته Cortex-A715 با فرکانس 2.80 گیگاهرتز

دو هسته Cortex-A710 با فرکانس 2.80 گیگاهرتز

سه Cortex-A510 با فرکانس 2.00 گیگاهرتز

 

لازم به ذکر است که تا زمان رونمایی رسمی کوالکام زمان زیادی باقی نمانده باید منتظر ماند و دستاورد این شرکت آمریکایی را مشاهده کرد.

 

تهیه شده توسط Irandigimall

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *