News

ایلان رسما مالک توییتر شد

ایلان رسما مالک توییتر شد

پس از کش مکش های طولانی و ماه ها تنش میان ایلان ماسک و مدیران ارشد توییتر بالاخره این مرد پر حاشیه و در عین حال ثروتمند سکان ریاست نرم افزار توییتر را برعهده گرفت.

بر اساس گزارش وبلاگ رسمی ایران دیجیمال، ایلان ماسک  رسما این شرکت را به امپراطوری تجاری خود افزود. میلیاردر بزرگ جهان آغاز مدیریت خود را با اخراج مدیران عالی‌رتبه‌ی این شرکت شروع کرد.

ایلان ماسک در اولین واکنش پس از تصاحب رسمی توییتر، با انتشار توییت جدیدی از «آزاد شدن پرنده» خبر داد تا به نوعی خودش را ناجی این شبکه‌ی اجتماعی نشان دهد.

منابع آگاهی از اخراج شدن پاراگ آگراوال خبر می‌دهند. آگراوال که سال گذشته به‌عنوان جانشین جک دورسی، بنیان‌گذار، به مدیرعامل توییتر تبدیل شده بود، رابطه‌ی بسیار پرتنشی با ماسک داشت. افزون‌بر آگراوال، ظاهراً ند سیگل، مدیر ارشد مالی توییتر نیز اخراج شده است.

واشینگتن پست گفته بود که ایلان ماسک قصد دارد بعد از به عهده گرفتن سکان مدیریت توییتر 75 درصد از کارکنان این شرکت را تعدیل و اخراج کند، اما روز گذشته بلومبرگ نوشت مالک جدید توییتر در مصاحبه با کارکنان توییتر این شایعه را رد کرد.

ایلان ماسک پیش‌تر بارها از سیاست‌های توییتر انتقاد کرده و گفته است که قصد دارد در سبک کنترل محتوای این شبکه‌ی اجتماعی تغییراتی اعمال کند. ماسک گفته توییتر باید برای حذف توییت‌ها و مسدود کردن حساب‌های کاربری رویکرد محتاطانه‌تری در پیش بگیرد. او همچنین از احتمال بازگشت دونالد ترامپ به توییتر خبر داده است.

ایلان ماسک برای تصاحب کردن توییتر مجموعا 13 میلیارد دلار وام دریافت کرده است. بایننس، صرافی بزرگ رمزارز، تأیید کرده که یکی از سرمایه‌گذاران جدید توییتر به‌حساب می‌آید. مدیرعامل بایننس می‌گوید: «ما قصد داریم که در ترکیب شبکه‌های اجتماعی با Web3 نقش ایفا کنیم تا استفاده از کریپتو و فناوری بلاک چین را گسترش دهیم.»

بلومبرگ می‌گوید ایلان ماسک قصد دارد شخصا مدیرعامل توییتر شود. البته مدیرعاملی ماسک موقتی خواهد بود و او در آینده سِمَت خود را به فرد دیگری واگذار می‌کند. به ادعای منابع بلومبرگ، ماسک همچنین تصمیم گرفته است حساب‌هایی را که برای همیشه در توییتر بن شده‌اند، برگرداند.

بلومبرگ در یکی دیگر از گزارشات مدعی شد که ایلان ماسک شماری از مهندسان تسلا را به مقر اصلی توییتر دعوت کرده است تا ضمن گفت‌و‌گو با مدیران محصول توییتر شروع‌ به تحقیق بر روی کد های این شبکه اجتماعی است.

 

 

تهیه شده توسط Irandigimall

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *