News

منتشر شدن Speed Test ; اینترنت ثابت ایران رتبه ای بهتر از 147 جهان دست نیافت

اینترنت ثابت ایران رتبه ای بهتر از 147 جهان دست نیافت

شرکت SpeedTest که وظیفه آن سنجش سرعت اینترنت طبق الگوریتم های گوناگون در کشور های مختلف جهان است نتایج آخرین سنجش خود را منتشر کرده است.

طبق این سنجش که در ماه سپتامبر سال جاری انجام گرفته است میانگین سرعت اینترنت موبایل در دنیا 30.79 مگابایت بوده که به 33.17 مگابایت ارتقاء پیدا کرده است.

اینترنت ثابت نیز کیفیت خود را افزایش داده و از 69.14 به 71.39 رسید.

و اما سرعت اینترنت ایران که هیچ شباهتی به میانگین های جهانی ندارد

اینترنت ثابت در ایران از 10.02 به 10.44 رسیده که شاید همین که قدمی رو جلو است را باید به فال نیک گرفت اما بهبود آن بسیار ناچیز است.

ایران همچنان رتبه ای بهتر از 147 جهان کسب نکرد و حتی پایین تر از ونزوئلا آنگولا بوتان و تانزانیا قرار گرفت.

در بخش اینترنت موبایل وضعیت متفاوت است و طبق گزارش اسپیدتست، میانگین سرعت در کشورمان در ماه سپتامبر به 35.36 مگابیت بر ثانیهرسیده که افزایش نزدیک به 7 مگابیت بر ثانیه را نسبت به ماه گذشته نشان می‌دهد. این افزایش سرعت باعث شده جایگاه ایران در جدول با 15 رتبه صعود، به 54ا جهان برسد.

اما در سطح جهان، کدام کشورها بالاترین سرعت اینترنت موبایل و ثابت را در اختیار شهروندان خود قرار می‌دهند؟ همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، شیلی با میانگین سرعت 217.43 مگابیت بر ثانیهو یک پله صعود، سریع‌ترین اینترنت ثابت را ارائه می‌کند. در رتبه دوم، سنگاپور با سرعت 215.83 مگابیت بر ثانیه به چشم می‌خورد و رتبه‌های بعدی به ترتیب در اختیار چین، تایلند و هنگ‌کنگ قرار دارد.

در بخش اینترنت موبایل، نروژ همچنان با 126.94 در صدر جدول قرار دارد. در رتبه‌های دوم و سوم، دو کشور حاشیه خلیج فارس، امارات متحده عربی با سرعت 126.85 مگابیت بر ثانیه و قطر با سرعت 124.29 مگابیت بر ثانیه خودنمایی می‌کنند. در رتبه‌های چهارم و پنجم چین و هلند حضور دارند.

وضعیت اینترنت شما چگونه است؟

 

تهیه شده توسط Irandigimall

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *