News

شایعاتی از ویندوز 12 به بیرون درز کرد!

شایعاتی از ویندوز 12 به بیرون درز کرد!

هنوز یکسال از آمدن ویندوز 11 هم نگذشته و حتی هنوز خیل زیادی از کاربران با وجود رایگان بودن این ویندوز هنوز سیستم های خود را به ویندوز 11 مجهز نکرده اند ; چرا که این ویندوز همچنان پر از باگ های ریز و درشت است و هنوز مانند نسخه قبلی خود یعنی ویندوز 10 به ثبات کامل نرسیده و همچنان مایکروسافت در حال عرضه بروزرسانی های پی در پی است تا هر چه سریع تر بتواند سیستم عامل جدید خود را به تکامل برساند.

با تمام این نواقص که گفته شد و مدت زمان کمی که از عرضه ویندوز 11 میگذرد شایعاتی از ویندوز 12 به بیرون درز کرده که در نوع خود بسیار عجیب به نظر میرسد. البته شاید این مسئله از مایکروسافت خیلی هم دور از ذهن نباشد چرا که مایکروسافت در زمان عرضه ویندوز 10 گفته بود که این ویندوز آخرین نسخه سیستم عامل مایکروسافت خواهد بود و پس از این فقط با بروزرسانی های کوچک و بزرگ آن را بهبود خواهیم داد. که این سخن مایکروسافت با آمدن ویندوز 11 نقض شد!

ویندوز 12 

احتمال دارد ویندوز 12 سیستم عامل بعدی مایکروسافت باشد، ممکن است زود تر از زمان پیش بینی شده عرضه شود. شایعه‌ها احتمال عرضه آن در سال 2024 را میدهند. که هیجان انگیز به نظر میرسد؛ چراکه جایگزینی زودهنگام این سیستم‌عامل با ویندوز 11 می‌تواند خوشحال کننده باشد.

ضمن اینکه، درحالی‌که مایکروسافت هنوزهم باید مثل مک‌اواس و سایر سیستم‌‌عامل‌ها به انتشار به‌روزرسانی‌های سالانه تکیه کند، نسخه‌های آینده‌ی به‌روزرسانی‌های Moments در فواصل زمانی کوتاه‌تری منتشر می‌شوند. با تمام این گفته ها، نکته‌ای که از زمان انتشار ویندوز 12 مهم‌تر است، تغییر و تحول ویندوز 12 خواهد بود.

اما سوالی که وجود دارد این است که ویندوز 12 چه در چنته خود دارد؟ مدت‌ها است کاربران ویندوز از مایکروسافت درخواست یک سری قابلیت ها را دارند که برخی از آنها مثل نوار وظیفه باعث طراحی مجدد آن شد.

در ادامه به برخی از ویژگی ها که احتمال وجود آنها در ویندوز 12 احتمال دارد اشاره میکنیم ;

1- ترکیب تیمز و Skype در MSI Massager

همه به این موضوع آگاهند که اقدامات چند سال گذشته مایکروسافت برای عرضه‌ی خدمات ارتباطی و تماس تصویری ازطریق اپلیکیشن‌های پیام‌رسان روی ریل موفقیت حرکت نکرد و نتوانست نظر کاربران را آنچنان که باید به خود جلب کند. هنگامی‌که مردم دنیا بیشتر از هر زمان دیگری به برقراری ارتباط مجازی نیاز داشتند، اپلیکیشن Zoom رهبری پیام‌‎رسان‌ها را به‌عهده گرفت در همان زمان بود که برنامه‌هایی مثل اسکایپ از رقابت عقب افتاد.

2- والپیپر های زنده

سال‌ها است دستگاه‌های اندرویدی و آیفون از والپیرهای زنده برخوردار‌‌‌ند که تصاویر متحرکی را روی صفحه‌نمایش می‌دهد؛ اما کامیپوترهای ویندوز و مک چنین قابلیتی را به نرم‌افزارهای جانبی مثل Wallpaper Engine واگذار کرده‌اند که والپیپرهای متحرکی را با امکان نمایش اطلاعاتی از کامپیوتر روی نمایشگر فراهم می‌کنند.

انتظار میرود که مایکروسافت تصاویر زنده (Live Wallpaper) را به ویندوز 12 اضافه کند

مایکروسافت برای انجام این کار در ویندوز 12 باید روی ویژگی Themes سیستم‌عاملش بیشتر کار کند؛ حرکتی که نمونه‌ای از آن در ویندوز 11 به‌لطف تم‌های تیره دیده شد. اختصاص‌دادن بخش ویژه‌ای به والپیپرها با امکان درج اطلاعات ثابت و هماهنگ‌کردنش با والپیرهای زنده‌ی متحرک قابلیتی است که می‌تواند برای تمامی کاربران جالب باشد.

همچنین، مایکروسافت می‌تواند والپیپرهایی که در نسخه قبلی سیستم‌عامل‌هایش را مثل تصویر مشهور تپه‌های سبزرنگ به ویندوز 12 منتقل کند و با زنده سازی آن‌ها و خلاقیت‌های دیگری مثل نمایش باتری یا آب‌وهوا روی ابرها، دسکتاپ پویاتری را برای کاربران به‌ارمغان بیاورد. چنین کاری می‌تواند کامپیوترها را بدون نیاز به ویجت‌های جانبی به‌روز کند و لزوم استفاده از نواروظیفه برای نمایش اطلاعات کسر یا افزون کند.

3- اپلیکیشن‌های پادکست اختصاصی

درحالی‌که بازگشت مدیا پلیر ویندوز (Windows Media Player) به سیستم‌عامل جدید مایکروسافت حرکتی عالی است، داشتن قابلیت‌های اضافی مثل پادکست چندان با کاربرد مدیا پلیر همخوان نیست. مک‌اواس با Big Sur از سال 2019 از اپلیکیشن پادکست اختصاصی‌اش بهره‌مند بوده است؛ ولی اگر بخواهید از اپلیکیشن مشابهی روی ویندوز استفاده کنید، سردرگم خواهید شد؛ چراکه مایکروسافت اپلیکیشنی برای این کار ندارد. به‌همین‌دلیل، ویندوز 12 باید از اپلیکیشن پادکست اختصاصی خود بهره‌مند باشد که امکان استفاده روی پلتفرم‌های دیگر مثل iOS و اندروید برای همگام‌سازی اشتراک‌ها بین تمام دستگاه‌های کاربر را داشته باشد.

امروزه، پادکست‌ها محبوبیت بسیاری میان کاربران پیدا کردند و امکان مدیریت مستقیم آنها در ویندوز بدون نیاز به نصب برنامه‌های جانبی برای کاربران فراهم باشد عالی به نظر میرسد. چنین حرکتی می‌تواند تلاش‌های مایکروسافت برای فراهم‌کردن محتوا روی تمامی دستگاه‌ها را نیز تسهیل کند.

4- اپلیکیشن استریم اختصاصی

مایکروسافت با بازطراحی اپلیکیشن Xbox و پشتیبانی از HDR در تلاش بوده است تجربه‌ی گیمینگ بهتری را در ویندوز 11 فراهم کند. در همین‌‌ حال، گیمرهای زیادی ازطریق ویندوز بازی‌هایشان را استریم می‌کنند و این موضوع می‌تواند فرصتی عالی برای مایکروسافت باشد. وجود اپلیکیشنی واحد برای کنترل لوازم روشنایی و استریم‌ها برای کاربران بسیار مفید خواهد بود؛ زیرا تمامی وظایف را به یک نرم افزار منتقل می‌کند. چنین عملی امکان خودکارسازی استریم‌ها براساس برنامه‌ی زمانی و بازی‌های در حال اجرا را دارد و نورپردازی‌های متفاوتی را نیز در طول روز فراهم می‌کند.

چنین قابلیتی می‌تواند گیمرها را متقاعد کند به ویندوز به چشم یک سرویس نگاه کنند؛ همان‌طور‌که ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، از سال 2015 با معرفی ویندوز 10 به آن اشاره کرده بود. افزون‌براین، امکان تبدیل ویندوز 12 به ابزار ایدئال استریم‌کننده‌ها برای جذب دنبال‌کنندگان بیشتر و کسب درآمد وجود خواهد داشت.

5- اجرای نرم افزار های اندرویدی روی ویندوز

این قابلیت می‌تواند با توسعه‌ی اپلیکیشن Your Phone مایکروسافت که برای همگام‌سازی گوشی با ویندوز استفاده می‌شود، ویندوز 12 را روی گوشی اجرا کند. زمانی‌که چنین اپلیکیشنی را روی ویندوز 12 باز کنید، با ظاهری شبیه به ویندوزفون‌ها مواجه می‌شوید و امکان استفاده از ویندوز روی گوشی به‌وجود می‌آید. قابلیت مذکور می‌تواند به Samsung DeX شباهت داشته باشد که هنگام اتصال به لوازم جانبی مخصوص و گلکسی S22 و گلکسی S22 اولترا را به کامپیوتر تبدیل می‌کند.

با این اوصاف، اپلیکیشن مورد نظر ما پا را از DeX سامسونگ و Your Phone مایکروسافت فراتر می‌گذارد و هنگامی‌که به مانیتوری متصل شوید، آن را به کامپیوتری ویندوزی تبدیل می‌کند و تمامی محتواها را از کامپیوتر اصلی‌تان به‌نمایش می‌گذارد؛ به‌گونه‌ای با کلیک‌کردن روی هر آیکون، محتوای آن از کلاد دانلود می‌شود و با رزولوشن همان نمایشگر نمایش داده می‌شود.

قابلیت ذکر شده می‌تواند با توسعه‌دادن خدمات کلاد که دسترسی به فایل‌ها در هر نقطه‌ای از جهان را فراهم می‌کند، امکان استفاده از کامپیوتر شخصی کاربر را از هر مکانی با اتصال گوشی هوشمندش به یک مانیتور فراهم کند.

یک چیز شبیه استریم که قبل تر اشاره کردیم، امکان کنترل از راه دور کامپیوتر ازطریق گوشی هوشمند نیز می‌تواند ویندوز را به یک سرویس تبدیل و آرزوی نادلا را به واقعیت تبدیل کند. دسترسی به کامپیوتر ازطریق یک اپلیکیشن ایده‌ای مسحورکننده‌ است و می‌تواند در مواقعی که فقط به یک مانیتور دسترسی دارید، بسیار کاربردی باشد.

 

تهیه شده توسط Irandigimall

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *