News

شورای عالی فضای مجازی به فیلتر شدن دائمی واتس اپ و اینستاگرام رأی نداد

عدم دسترسی به واتس اپ و اینستاگرام در چند هفته اخیر امری است که تا به حال تمام مردم با آن دست و پنجه نرم کردن. مسدودسازی این دو نرم افزار به الاخص اینستاگرام کسب و کارهای فضای مجازی را تحت الشعاع خود قرار داده و بسیاری از این مشاغل را با چالش های بسیاری مواجه نموده است.

طبق جلسه آخری که روز سه شنبه شورای عالی فضای مجازی با حضور شخص رئیس جمهور برگزار کرد مسدود سازی دائمی واتس اپ و اینستاگرام رأی نیاورد و باید دید زمان دقیق برداشتن محدویت چه زمانی فرا میرسد.

اعضای شورای عالی فضای مجازی در این جلسه بر ضرورت توسعه خدمات داخلی و تقویت اقتصاد دیجیتال روی شبکه ملی اطلاعات تاکید کردند و قرار شد زیرساخت‌ها و سکوهای داخلی توسط دولت تقویت شده و برای حضور بیشتر کاربران تمهیدات و تسهیلات لازم پیش‌بینی شود.

دولت ابراهیم رئیسی در این جلسه،رویکرد پرهیز از تصمیم‌گیری عجولانه در خصوص پلتفرم‌های خارجی و شبکه های اجتماعی که بخشی از کسب و کار مردم روی آنها شکل گرفته را در پیش گرفت. با این حال، تداوم محدودیت‌های اعمالی امنیتی بر آنها، تلاش برای وارد کردن این پلتفرم‌ها به رعایت کردن قوانین ضد گسترش خشونت و همچنین تمرکز بر حمایت از اکوسیستم استارتاپی داخلی برای توسعه‌ی امکانات نیز در دستور کار قرار گرفت.

حال معنای این رأی چیست؟

عدم فیلترشدن دائمی اینستاگرام و واتس اپ بدان معنا نیست که محدودیت برداشته خواهد. حداقل زمانش به این نزدیکی ها نخواهد بود

طبق گفته های مسئولین تا زمان برقراری آرامش کامل به کشور و برداشته شدن شرایط امنیتی تا اطلاع ثانوی این دو پلتفرم همچون سابق محدود میباشند.

 

 

تهیه شده توسط Irandigimall

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *