News

پردازنده Snapdragon7+Gen 1 قدرتمند و مدعی

پردازنده Snapdragon7+Gen 1 قدرتمند و مدعی

طبق گزارش جدیدی که کوالکام منتشر کرده، قصد این را دارد به‌زودی از سیستم اضطراری-روی-چیپ (SoC) جدید Sanpdragon 7+ Gen 1 پرده برداری کند؛ تراشه‌ای که از طراحی سه‌خوشه‌ای بهبودیافته نسبت به نسل های گذشته بهره خواهد برد.

اخیراگزارش‌اتی نشان می‌دهد کوالکام4 به‌زودی پردازنده میان‌رده‌ی جدیدی از سری اسنپدراگون ۷ معرفی میکند. هسته‌ی اصلی و هسته‌های قدرتمند این تراشه با فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز یا بالاتر عمل خواهد کرد و ساخت آن نیز احتمالاً براساس معماری ۴ نانومتری TSMC باشد تا ازنظر سرعت با Snapdragon 8 Gen 1 برابری کند.
آقای رونالد کوانت، اطلاعاتی درمورد یکی از تراشه‌های معرفی نشده از سری اسنپدراگون به‌دست آورده است. وی در توییتر ادعا کرده که کوالکام درحال آزمایش تراشه‌ای با شماره مدل SM7475 است که از طراحی سه‌خوشه‌ای (Tri-Cluster) شبیه به Snapdragon 7 Gen 1 بهره مند است اما فرکانس هسته‌های آن کمی تفاوت جزئی خواهند داشت.

در مقایسه، Snapdragon 7 Gen 1 از هسته‌ی اصلی Cortex A710 با فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز، سه هسته‌ی Cortex A710 با فرکانس ۲٫۳۶ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی بهینه‌ی Cortex A510 با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز استفاده می‌کند. به گزارش NotebookCheck، تراشه‌ی معرفی نشده‌ی سری اسنپدراگون ۷ کوالکام از فرکانس بالاتری برخوردار خواهد بود زیرا هسته‌های اصلی آن با فرکانس بالای ۲٫۴ گیگاهرتز کار می‌کنند اما هسته‌های بهینه‌ی آن همچنان روی ۱٫۸ گیگاهرتز تنظیم خواهد شد.

برخی منبع های خبری و تحقیقاتی، تراشه‌ی جدید کوالکام را Snapdragon 7+ Gen 1 نامیده‌اند زیرا کدنام آن با سیستم-روی-چیپ SM8475 (که به تراشه‌ی Snapdragon 8+ Gen 1 اشاره دارد)، شباهت دارد. اگر کوالکام هسته‌ی اصلی A710 را با هسته‌ی X3 جدید جایگزین و از فناوری ۴ نانومتری TSMC استفاده کند، قدرت عملکرد SM7475 می‌تواند نزدیک به Snapdragon 8 Gen 1 باشد. انتظار می‌رود Snapdragon 7+ Gen 1 در تاریخ ۱۵ (24 آبان  نوامبر  (24 آبان) در کنار Snapdragon 8 Gen 2 معرفی خواهد شد.

 

تهیه شده توسط Irandigimall

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *