News

این حفره مهم ترین تغییر آیفون در 5 سال گذشته است!

این حفره مهم ترین تغییر آیفون در 5 سال گذشته است!

قائم‌مقام تیم طراحی رابط انسانی در اپل الن دای، گفت داینامیک آیلند یا جزیره‌ی پویا (Dynamic Island) که در آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس استفاده شده، نتیجه‌ی سال‌ها بحث در بین طراحان است. کریگ فدریگی، رئیس تیم مهندسی نرم‌افزار اپل و یکی از مدیران محبوب این شرکت، نیز می‌گوید داینامیک آیلند بزرگ‌ترین تغییر سیستم‌عامل iOS از زمان معرفی آیفون ۱۰ به‌حساب می‌آید.

اپل در مدل‌های پرو سری آیفون ۱۴ ابعاد فضای موردنیاز برای دوربین سلفی و حسگرهای فیس ID را کاهش داد و رسماً با بریدگی (ناچ) خداحافظی کرد تا سراغ استفاده از حفره‌ای کپسولی به نام داینامیک آیلند برود؛ البته این حفره‌ی کپسولی از دو حفره‌ی کوچک‌تر تشکیل شده است.

اپل در سال ۲۰۱۷ بود که با رونمایی آیفون ۱۰، دکمه‌ی هوم و حاشیه‌های بزرگ اطراف صفحه‌نمایش را محو کرد تا آیفون پس از سال‌ها چهره جدیدی به خود بگیرد. با این وجود، طرح جلویی آیفون از سال ۲۰۱۷ تاکنون خیلی تغییر نکرده و اپل فقط در بخش هایی حاشیه‌های اطراف نمایشگر را کمی باریک‌تر و ابعاد بریدگی را کوچک‌تر کرد.

تیم طراحی اپل این را خوب میدانند که مدت زیادی از طراحی آیفون ۱۰  گذشته و طرح آن قدیمی است و باید تغییر کند. آیفون با طراحی بروز تری دردسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. بدین منظور، اپل از قسمت بالایی نمایشگر که عملاً بی کاربرد بود، در آیفون‌های نسخه پرو نسل جدید به شیوه‌ای بهینه استفاده کراد. حفره‌ی کپسولی آیفون با نرم‌افزار این گوشی ادغام شده است تا تجربه‌ی کاربری لذت‌بخشی ارائه دهد. این حفره‌ی پویا با انیمیشن‌های جذاب به طرفین و سمت پایین گسترش پیدا می‌کند.

 

تهیه شده توسط Irandigimall

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *