News

سیستم عامل اندروید 15 ساله شد

یک سیستم عامل محبوب متن باز و بسیار گسترده در کننار سهولت کار و البته سهولت نوشتن نرم افزاز همه و همه در کنار هم سیستم عامل اندروید اندروید را در ذهن ما تداعی میکند امروز اندروید 15 ساله شد با ما در وبلاگ رسمی ایران دیجیمال همراه باشید.

سیستم عامل اندروید ۱۵ ساله شد

دقیقا 5 نوامبر 2007 بود که، کنسرسیوم Open Handset Alliance (اتحادیه گوشی باز) و Android را به دنیا معرفی کرد. این سیستم عامل در آن روزها یک استارت آپ بود که  بعد از مدت نسبتا کوتاهی گوگل آنرا تحت مالکیت خود درآورد. در دو سال ابتدایی، توسعه اندروید به عنوان یک سیستم عامل ادامه یافت و گوگل با بسیاری از تولید کنندگان بزرگ قرارداد بست و با آنها وارد همکاری شد و به توسعه این سیستم عامل پرداخت.

از جمله شرکای نخستین گوگل باید به کمپانی موتورولا، کوالکام و اچ تی سی اشاره نمود. وب‌سایت OHA با وجود آخرین به‌روزرسانی آن در سال 2011، امروز همچنان نیز  فعالیت دارد.

طبق گزارش خبرگزاری GizChina، تعداد گوشی‌های هوشمند اندرویدی فعال اخیرا به 3 میلیارد دستگاه افزایش یافته. گفته های گوگل حاکی از این است، فقط در سال گذشته بیش از 1 میلیارد دستگاه به این آمار افزوده شده است. این در حالی است که بیش از 1 میلیارد کاربر فعال آیفون نیز وجود دارد. تیم کوک، مدیر عامل اپل گفته است که این شرکت اکنون بیش از 1.8 میلیارد دستگاه فعال در سراسر جهان دارد که یک رکورد بی نظیر است. این خبر طی گزارش سه ماهه اول مالی جاری اپل ارائه شده بود.

تعداد دستگاه‌های فعال اپل از 1.5 میلیارد در ژانویه 2022 به 1.65 میلیارد در ژانویه 2021 رسید. این دستگاه‌ها شامل آیفون، آیپاد تاچ، آیپد، مک، اپل تی‌وی و اپل واچ می‌شود. کوک جزئیاتی در مورد دستگاه‌های خاص ارائه نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *