News

قانون گذاران آمریکایی خریدهای تجاری جدید متا مخالفند

قانون گذاران آمریکایی خریدهای تجاری جدید متا مخالفند

شرکت متا که پیش‌تر با نام فیسبوک فعالیت میکرد و اکنون فیسبوک زیر مجموعه متا محسوب میشود، اخیرا تمرکز زیادی روی موضوع واقعیت مجازی و متاورس داشته و در این تلاش های بسیاری کرده. گرچه برنامه‌های تجاری این شرکت در حال انجام است، اما گویا باید شاهد مخالفت قانون گذاران آمریکایی با متا و خریدهای تجاری جدید این شرکت باشیم.

مخالفت قانون گذاران آمریکایی با متا و خریدهای جدید مارک زاکربرگ

مارک زاکربرگ، قرار است در شکایت کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) علیه این شرکت، حاضر شود. FTC معتقد است که خرید شرکت Within Unlimited توسط متا که در زمینه واقعیت مجازی فعال است، جهت جلوگیری از ایجاد انحصار، باید ممنوع اعلام شود. در یک پرونده قضایی در دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده (ناحیه شمالی کالیفرنیا)، کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده ۱۸ متهم را نام برده است که قصد دارد از آن‌ها در این زمینه پرس و جو کند، از جمله این اشخاص، مارک زاکربرگ مدیر عامل متا و کریس میلک مدیرعامل Within Unlimited هستد. همچنین اندرو باسورث، مدیر ارشد فناوری متا نیز در این لیست حضور دارد. آن‌ها همچنین در لیست متهمانی هستند که روز جمعه توسط FTC ثبت شده بودند.

به گزارش خبرگزاری GizChina، شرکت متا، تحت مدیریت مارک زاکربرگ، سازنده هدست Oculus VR را در سال ۲۰۱۴ خریداری کرد. از آن زمان نیز این شرکت شروع به تغییر تمرکز خود به دنیای واقعیت مجازی کرد. FTC در دادخواست خود گفته است که هدست‌های VR متا از آن زمان به سنگ بنای رشد آن در حوزه VR تبدیل شده‌اند. با استفاده از هدست Quest VR، پلتفرم Meta’s Quest Store به پلتفرمی پیشرو در برنامه‌های VR ایالات متحده تبدیل شده است.

در کنار این موضوع، حالا بیش از 400 برنامه برای بارگیری در اختیار قرار داده است. FTC همچنین ادعا می‌کند که متا هفت مورد از موفق‌ترین استودیوهای توسعه فناوری واقعیت مجازی را خریداری کرده است و اکنون یکی از بزرگ‌ترین کلکسیون‌های محتوای VR را در جهان دارد. متا همچنین استودیو Beat Games را خریداری کرده و کنترل برنامه محبوب Beat Saber را در دست گرفته است.

 

 

تهیه شده توسط Irandigimall

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *