News

جو کیانی کارآفرین ثروتمند ایرانی که با اپل و گارمین رقابت میکند

جو کیانی کارآفرین ثروتمند ایرانی که با اپل و گارمین رقابت میکند

جو کیانی» که در کودکی از ایران به آمریکا میرود حالا با شرکت Masimo Corp به یک ثروتمند بزرگ تبدیل شده است. شرکت او یکی از سرشناس ترین سازندگان حسگرهای اکسیمتر خون است که در دوره کرونا اهمیت زیادی پیدا کردند. با این حال، کیانی هنوز برای ورود به دنیای محصولات الکترونیک مصرفی که غول‌های بزرگ دنیای فناوری در آن حاضرند، با چالش‌هایی روبرو است.

کیانی بنیانگذار، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت «مسیمو» است و از طریق همین شرکت توانسته به پله های موفق امروز خود برسد. او با بلند پروازی  در بازار حسگرهای اکسیژن خون وارد رقابت با شرکت Nellcor شد که اندازه‌اش تقریبا 15 برابر مسیمو است، اما حالا این دو شرکت 90 درصد از بازار را مصادره کرده است.

شرکت مسیمو که مقر اصلی آن در اروین کالیفرنیا آمریکا واقع شده است، پارسال 1.2 میلیارد دلار درآمد و 223 میلیون دلار سود خالص داشت. قیمت سهام این شرکت از اوایل سال 2020 تا اواخر 2021 حدود 85 درصد رشد پیدا کرد و ارزش بازار این کمپانی را به بیش از 16 میلیارد دلار است.

برخی سهامداران با سیاست شرکت موافق نیستند

جو کیانی مدیر عامل از این اتفاق یکه خورد چون فکر می‌کرد سهامداران از او حمایت میکنند. با این وجود «مایک پولارک»، تحلیلگر شرکت Wolfe Research در بوستون می‌گوید این واکنش قابل پیش‌بینی بود: «در دنیای فناوری‌های پزشکی، تمرکز جواب می‌دهد.» مشکل این نیست که کیانی سرمایه زیادی را صرف خرید Sound United کرده، مشکل وال استریت جهت راهبردی حرکت شرکت بود. سهام‌داران نمیفهمند که چرا مسیمو باید از مسیر خود خارج شود و یک کمپانی سازنده هدفون را بخرد.

خرید این شرکت خیلی سریع سودآوری کمپانی کیانی را کاهش خواهد داد. حاشیه سود تجارت لوازم پزشکی مسیمو 65.8 درصد بود. اما در بازار کالاهای الکترونیک مصرفی مثل هدفون‌ها این رقم معمولا 20 درصد خواهد بود.

 

تهیه شده توسط Irandigimall

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *