News

ویدئوهای 4K یوتیوب دیگر رایگان نخواهد بود

ویدئوهای 4K یوتیوب دیگر رایگان نخواهد بود

یوتیوب که معروفترین و پر بیننده ترین پلتفرم معرفی شده توسط گوگل در دنیاست حالا در حال تست های آزمایشی طرحی است که به موجب آن نمایش محتوا با کیفیت 4K دیگر رایگان نخواهد بود.

شاید این موضوع برای کاربران عادی خیلی تفاوتی نداشته باشد اما بسیاری از کاربران که دارای استفاده ی حرفه ای از این پلتفرم گوگل هستند با چالش مواجه خواهند شد.

سال 2010 بود که یوتیوب، سال‌ها پیش از رترویج رزولوشن4K، از این کیفیت استفاده می‌کرد و به این سرویس اجازه می‌داد در آینده طرفداران بیشتری را به‌سمت خود جذب کند. در 12 سال پس از آن، ویدیوهای 4K و حتی وضوح‌های بالاتر مانند 8K که در سال 2015 به این پلتفرم معرفی شدند، به‌طور رایگان برای همه طرفداران یوتیوب در دسترس خواهد بود.

طبق گزارش‌های متعدد در سراسر Reddit طی ماه گذشته، یوتیوب درحال آزمایش تغییری در وضعیت موجود بوده است. برای افرادی که در گروه آزمایشی این شرکت هستند، هنگام انتخاب رزولوشن خاص برای یک ویدیو، اعضای غیرمشترک، واژه «Premium» را در کنار گزینه 4K/2160p می‌بینند.

به یک روایت قابل فهم و ساده، این آزمایش محدودیت جدیدی را برای کاربران رایگان یوتیوب اضافه می‌کند درحالی‌که به‌عنوان یک «منفعت» جدید برای کاربران YouTube Premium می‌باشد. در شرایط کنونی، اشتراک YouTube Premium نمایش تبلیغات را از این پلتفرم حذف کرده و به شما امکان می‌دهد ویدیوها را در پس‌زمینه اندروید پخش کنید و حتی ویدیوها را برای تماشای آفلاین دانلود کنید. یوتیوب موزیک نیز در این سرویس فعال خواهد بود.

 

 

تهیه شده توسط Irandigimall

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *