News

گلس بهتر است یا برچسب؟

استفاده از گلس تقریباً در میان تمام کاربران موبایل یک امر ضروری البته افرادی هم هستند که از این محصولات استفاده نمی‌کنند که معمولاً دلیل استفاده نکردنشان افت شدید کیفیت نمایشگر توسط این محصولات می‌باشد. در مقاله امروز ایران دیجی مال قصد داریم سوال تکراری کاربران درباره محافظ صفحه نمایش را مورد ارزیابی و بررسی قرار دهیم. در چند سال اخیر محصولاتی با نام برچسب محافظ به بازار لوازم جانبی موبایل آمدند. بزرگترین سوال به نزد کاربران این است که برچسب محافظ بهتر است یا گلس اگر پاسخ این سوال را می‌خواهید تا انتها همراه ما باشید.

همانطور که می‌دانید سامسونگ یکی از پرفروش‌ترین برندها در جهان و پرفروش‌ترین برند در بازار ایران است همین موضوع موجب شده تا سریع‌تر از سایر گوشی‌ها لوازم جانبی سامسونگ وارد بازار ایران شود. یکی از بزرگترین چالش‌هایی که مشریان سامسونگ با گوشی‌های این شرکت داشتند یکنواخت بودن طراحی‌ها در سال‌های اخیر بود حتی تفاوتی نداشت که گوشی پرچم‌دار است یا میان رده معمولاً سامسونگ با اندکی تغییر و کاهش قدرت سخت‌افزاری از همان الگویی که در طراحی پرچم‌دار خود استفاده کرده در میان رده‌ها و حتی گوشی‌های اقتصادی نیز استفاده می‌کرد اما سامسونگ خوشبختانه این موضوع را درک کرد.

گلس

مقاومت بالای گلس در برابر ضربه

این تغییر از بیش از سه سال پیش رخ داد یعنی در زمان عرضه خانواده S21 تغییر بزرگ در طراحی چینش دوربین‌های اصلی بهبود بخشیدن لبه‌های دستگاه و حتی استفاده از رنگ ماست به جای براق در پنل پشتی گوشی از مهمترین تغییراتی بودند که بهبود بسیار زیادی را ایجاد کردند. بهره گیری از رنگ مات و جنس خاصی که در این گوشی‌ها استفاده شد احتمال خشم پذیر بودن و جذب آلودگی و اثر انگشت را در گوشی تا حد بسیار زیادی پایین آمد البته در رنگ‌هایی خاص مثل مشکی این موضوع کمی متفاوت است. همین تغییر در سبک طراحی باعث شد تا لوازم جانبی S21 Ultra و عضو کوچکتر خانواده S21  با تحولات مواجه شوند.

تفاوت گلس با برچسب چیست؟

موضوع مقاله بررسی دقیق تفاوت‌ها میان گلس و برچسب بود اما باید گفت که این دو هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند و عملاً مقایسه آن‌ها قیاس درستی نیست چرا که به طور کل وظیفه و ماهیت این دو محصول با یکدیگر تفاوت‌های بسیاری دارد. برچسب‌های محافظ معمولاً جنسی بسیار نازک دارند و همین موضوع باعث می‌شود تا انعطاف پذیری بالایی داشته باشند پس در اینجا متوجه می‌شویم که نباید روی مقاومت در برابر ضربه حساب کنیم در صورتی که گلس‌های شیشه‌ای به دلیل ماهیت ساختاری که دارند میتوانند در برابر ضربه نیز مقاوم باشند. این مورد مهم ترین تفاوت آنها محسوب میشود.

گلس

ویژگی های گلس شیشه ای سامسونگ S21 Ultra

به طور مثال اگر بخواهید برای محافظت از S21 Ultra در پنل پشتی از برچسب استفاده کنید نه تنها گزینه بدی نخواهد بود بلکه می‌تواند یک لایه محافظ اضافه علاوه بر قاب برای گوشی ایجاد کند اما اگر بخواهید گلس صفحه نمایش S21 Ultra را با برچسب جایگزین کنید احتمال آسیب پذیری نمایشگر گران قیمت گوشی در اثر ضربه بالا خواهد بود. از طرف دیگر به دلیل اینکه برچسب‌های محافظتی جنس بسیار نازکی دارند نمی‌توانند طول عمر مفید بالایی را به همراه داشته باشند و شما مجبورید در مدت کوتاهی آن را تعویض کنید. این برچسب‌ها به عنوان یک محصول محافظ اضافه برای پنل پشتی گزینه بدی نیست اما برای نمایشگر گوشی توصیه نمی‌شود.

موضوع مهم بعدی شفافیت و عدم افت کیفیت در صفحه نمایش گوشی است. همانطور که گفتیم گلس از جنس شیشه ساخته شده و همین موضوع شفافیت آن را تضمین می‌کند و برتری خود را نسبت به برچسب به رخ می‌کشد. کاهش روشنایی و افت کیفیت در پرچمداران به وضوح حس می‌شود و عملاً استفاده از حداکثر کیفیت نمایشگر یک پرچمدار را از شما می‌گیرد. گیمرها معمولاً یا از محافظ استفاده نمی‌کنند یا از فظ‌های شیشه‌ای برای نمایشگر بهره می‌برند چرا که کیفیت یکی از مهم‌ترین اصل ها در گیم با گوشی هوشمند است. حال در پایان این سوال را از شما داریم انتخاب شما کدام است برچسب یا گلس؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *