وبلاگ

راهنمای خرید گلس و محافظ صفحه نمایش گوشی

راهنمای خرید گلس

گلس از مهم‌ترین وسایل جانبی گوشی است که در هنگام خرید گوشی برای جلوگیری از صدمات وارده به صفحه گوشی باید خرید کرد. خرید گلس مانند سایر خریدها نکات و ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد. در ادامه راهنمای خرید گلس همراه ما باشید تا با همه چیز پیرامون خرید گلس آشنا شوید.

گلس چیست؟

قبل از اینکه به سراغ راهنمای خرید گلس برویم، بهتر است به معرفی این وسیله جانبی مهم بپردازیم. معمولا هنگام خرید گوشی، فروشنده یک لایه نازک و شفاف مانند برچسب و یا شیشه را بر روی صفحه گوشی قرار می‌دهد. این لایه از رسیدن هرگونه آسیب به صفحه گوشی شما جلوگیری می‌کند. به این لایه گلس گفته می‌شود.

افتادن گوشی بر روی زمین و ضربه خوردن به گوشی در بسیاری از مواقع باعث شکستن شیشه گوشی و یا ایجاد خش بر روی آن می‌شود. گلس از هرگونه ضربه و یا خش به گوشی جلوگیری می‌نماید. بنابراین بعد از خرید گوشی گلس با کیفیت خریداری کنید تا در آینده بتوانید گوشی خود را از صدمات وارده حفظ نمایید.

وظایف و ویژگی‌های کلی گلس

  • کاربرد گلس گوشیمحافظت از صفحه در برابر ضربات وارده و جلوگیری از بروز هرگونه خش
  • طول عمر بیشتر با داشتن انعطاف‌پذیری بالا
  • کیفیت بالای تصویر گوشی با وجود گلس
  • چسبندگی کامل به صفحه نمایش

انواع محافظ صفحه نمایش و راهنمای خرید گلس

گلس انواع مختلفی دارد که هر کدام از آن برای کاربردهای خاصی ساخته شده است. در ادامه با انواع گلس آشنا خواهید شد.

گلس ساده

اولین محافظ صفحه نمایشی که در راهنمای خرید گلس می‌خواهیم به آن بپردازیم، گلس ساده است. به این دلیل این نوع از گلس را گلس ساده می‌نامند، چون فقط دارای ویژگی ضد ضربه و ضد خش است. این نوع از گلس از شیشه ساخته شده و شفاف می‌باشد. گلس ساده در حقیقت پایه سایر گلس‌ها است. در گلس‌های دیگر یکسری ویژگی‌ها به گلس ساده افزوده شده است. خرید گلس معمولی با توجه به قیمت مناسب تری که دارد، از محبوبیت زیادی برخوردار است.

گلس ساده گوشی

گلس فول تمام صفحه

به دلیل پوشاندن تمام سطح صفحه نمایش به این نوع، گلس فول تمام صفحه گفته می‌شود. از این گلس بیشتر در گوشی‌های خمیده استفاده می‌شود.

تولید این نوع از گلس در دو مدل تمام چسب و دور چسب انجام می‌شود. گلس دور چسب از قسمت کناره قابلیت اتصال به صفحه گوشی را دارد. اما گلس تمام چسب به طور کامل به صفحه نمایش اتصال پیدا می‌کند.

گلس سرامیکی

این گلس نسبت به دو گلس قبلی دارای استحکام و دوام بیشتری است. در ساخت این گلس از شیشه استفاده شده و فقط مقدار بسیار اندکی سرامیک برای استحکام و انعطاف بالا در آن به کار رفته است.

خرید گلس سرامیکی در حقیقت نوعی صرفه‌جویی در هزینه‌ها است. زیرا این گلس به دلیل انعطاف خود نسبت به سایر گلس‌ها کمتر آسیب می‌بیند. از سویی طراحی آن به گونه‌ای است که به سختی از صفحه نمایش جدا می‌شود. گلس معمولاً بعد از جدا شدن از صفحه دیگر قابلیت استفاده ندارد و باید نسبت به خرید گلس جدید اقدام کرد.

گلس سرامیکی گوشی

کیفیت تصویر با وجود اینکه گلس از چند لایه ساخته شده بسیار عالی است. این نوع از گلس در دو مدل شیشه‌ای و مات توسط سازندگان ساخته شده است. گلس سرامیکی به دلیل ویژگی‌های آن محبوبیت زیادی در بین کاربران دارد.

گلس مات

گلس مات ویژگی‌های سایر گلس‌ها را دارد. این گلس‌ها از دو جنس شیشه و سرامیکی ساخته می‌شود. گلس مات مناسب‌ترین انتخاب برای افرادی است که ساعت‌های زیادی در خارج از منزل حضور دارند و در نور زیاد آفتاب قادر به دیدن صفحه گوشی خود نیستند.

این نوع از گلس برای استفاده خانگی مناسب نیست و تصاویر را اندکی مات نشان می‌دهد. عدم باقی ماندن اثر انگشت بر روی این نوع از گلس نیز یک نوع امتیاز محسوب می‌شود. در مجموع گلس مات عالی‌ترین انتخاب برای افرادی است که در بیرون از خانه ساعت‌های زیادی با گوشی کار می‌کنند.

گلس پرایوسی

این نوع از گلس برای حفظ حریم شخصی بسیار مناسب است. حتماً شما هم در حین کار با گوشی متوجه نگاه دیگران بر روی صفحه گوشی خود شده‌اید. این موضوع بسیار ناراحت‌کننده است.

گلس پرایوسی بهترین انتخاب برای افرادی است که از وجود نگاه‌های آزاردهنده دیگران بر روی گوشی خود رنج می‌برند. این گلس با کاهش زاویه دید اطراف، تا حدود زیادی به شما در حفظ حریم شخصی کمک می‌کند.

گلس UV

در این نوع گلس برای چسباندن از چسب مایع UV استفاده می‌شود. این گلس از شیشه ساخته شده و شفاف است. تمام صفحه نمایش را می‌پوشاند. این نوع از گلس نیز دارای کیفیت بسیار بالایی است.

راهنمای خرید گلس

محافظ لنز دوربین

دوربین یکی از مهم‌ترین اجزای یک گوشی است. به همین دلیل حتماً برای آن باید از یک محافظ مناسب استفاده کرد. بنابراین در هنگام خرید گلس برای گوشی، بهتر است برای دوربین آن نیز یک محافظ لنز دوربین تهیه کنید.

با وجود نازک بودن محافظ لنز دوربین، دارای استحکام و دوام زیادی است. به همین دلیل شما می‌توانید از لحاظ آسیب نرسیدن به دوربین خیالتان راحت باشد.

برچسب محافظ پشت گوشی

این برچسب‌ها نیز مانند برچسب جلوی گوشی از رسیدن آسیب به صفحه پشت گوشی جلوگیری می‌کند.

راهنمای خرید گلس گوشی

جمع بندی

در هنگام خرید گوشی، لوازم جانبی مانند گلس و محافظ لنز دوربین، قاب گوشی و بسیاری از لوازم جانبی دیگر از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بسیاری از افراد با انواع گلس آشنایی ندارند و بر اساس توصیه‌های فروشنده اقدام به خرید گلس می‌نمایند.

آشنایی با انواع گلس باعث می‌شود تا بتوانید بر اساس سلیقه و نیاز خود گلس‌ها را تهیه کنید. گلس ساده انتخابی بسیار مناسب برای افرادی است که دنبال یک گلس ساده با قیمت مناسب فقط برای جلوگیری از ضربه و خش هستند.

گلس سرامیکی قیمت بیشتری نسبت به گلس ساده دارد. این نوع گلس، از شیشه ساخته شده است اما برای استحکام و مقاومت بیشتر در آن ذرات سرامیک به کار رفته است.

گلس‌های مات بیشتر مناسب افرادی است که ساعت‌های طولانی در خارج از منزل حضور دارند. این گلس‌ها با ماتی خود باعث می‌شود فرد قادر به دیدن صفحه گوشی باشد. این نوع از گلس برای استفاده خانگی مناسب نیست.

اگر می‌خواهید از دست نگاه‌های آزاردهنده افراد بر روی صفحه گوشی خود خلاص شوید، گلس‌های پرایوسی بهترین انتخاب برای شما است. این نوع از گلس به حفظ حریم شخصی بسیار کمک می‌کند. شما عزیزان باید با توجه به نیاز و سلیقه خود گلس مورد نظر را انتخاب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *