وبلاگ

راهنمای خرید شارژر انواع گوشی + کابل

راهنمای خرید شارژر

راهنمای خرید شارژر می‌تواند هنگام خرید شارژر کمک بسیار زیاد کند و از خرید شارژر بی‌کیفیت و تقلبی شما را نجات دهد. یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین لوازم جانبی موبایل شارژر آن است. زیرا شارژر بر عمر و کیفیت باتری اثرات بسیار زیادی دارد، به همین جهت توجه به راهنمای خرید شارژر به شما کمک می‌‌کند تا بتوانید با انتخاب درست بر طول عمر باتری گوشی خود بی افزایید.‌

اگر در هنگام خرید شارژر به نکات مهم خرید آن توجه نکنید و شارژر بی کیفیت برای گوشی خود خریداری کنید، در طول زمان، عمر باتری شما بسیار کم می‌شود و برای تعویض آن باید هزینه زیادی پرداخت کنید و از طرف دیگر شارژ نامناسب آسیب زیادی به باتری گوشی شما می‌رساند و منجر به باد کردن و داغ کردن آن خواهد شد.

در هنگام خرید شارژر باید به چه چیزی توجه کرد؟

در انتخاب شارژر مناسب برای گوشی خود باید ویژگی‌های یک شارژر خوب و مناسب را بشناسید تا بتوانید در هنگام خرید عملکرد مثبتی داشته باشید. توجه داشته باشید که شارژری که برای گوشی خود خریداری می‌کنید باید مرغوب و درجه یک باشد. در حقیقت شارژری که با مشخصات گوشی شما هماهنگی و تناسب و سازگاری داشته باشد به هیچ عنوان طول عمر باتری گوشی شما را کاهش نمی‌‌دهد.

توجه به آمپر شارژ موبایل یکی از مهم‌ترین نکاتی است که در راهنمای خرید شارژر به آن اشاره شده است. در واقع شارژری که برای گوشی خود خریداری می‌کنید باید شدت جریان برق آن با باتری گوشی شما سازگاری داشته باشد.

توجه به این مهم ضروری است چرا که در غیر این صورت با استفاده از شارژر ناسازگار، باتری گوشی شما ضعیف می‌شود و حتی مدت زمان شارژ گوشی بیشتر می‌شود.

راهنمای خرید شارژر گوشی

چرا توجه به آمپر شارژر مهم است؟

همان‌طور که در قسمت فوق ذکر کردیم یکی از مهم‌ترین نکاتی که در راهنمای خرید شارژر به آن اشاره شده است، توجه به میزان جریان الکتریکی است که در واحد زمان انتقال می‌یابد و گوشی شما شارژ می‌شود.

در واقع، اگر آمپر شارژری که انتخاب می‌کنید پایین تر از باتری موبایل شما باشد گوشی شما در مدت زمان کم شارژ نمی‌شود، چرا که شارژر توانایی لازم را برای شارژ کردن باتری موبایل شما ندارد.

به همین جهت ممکن است زمان زیادی منتظر شارژ شدن گوشی‌تان باشید.‌ بنابراین توجه داشته باشید که زمانی که آمپر شارژر با باطری شما ناسازگار باشد موجب داغ شدن باتری گوشی می‌شود و در نهایت آسیب زیادی به گوشی شما وارد می‌کند. به همین جهت در هنگام خرید شارژر حتماً به آمپر نوشته شده دقت کنید.

همچنین باید بدانید که اگر آمپر شارژر برای گوشی شما بالاتر و زیادتر باشد در نهایت موجب آسیب رساندن به گوشی شما خواهد شد. در بسیاری مواقع شارژر با آمپر بالاتر هم موجب کندی سرعت شارژ می‌شود. بهتر است شارژر مخصوص همان مدل گوشی را استفاده نمایید تا از نظر توان قدرت و آمپر مغایرتی نداشته باشد.

آموزش خرید شارژر

نکات مهم در انتخاب شارژر

راهنمای خرید شارژرزمانی که به راهنمای خرید شارژر توجه کنید مشاهده می‌کنید که عواملی که می‌تواند تاثیرات زیادی بر روی همه قسمت‌های گوشی هوشمند شما بگذارد شامل انتخاب شارژر است.

در هنگام انتخاب شارژر برای گوشی خود ابتدا توجه داشته باشید که عدم انتخاب کابل و آداپتور استاندارد سلامت باتری و عمر مفید گوشی تان را به خطر می‌‌اندازد. به همین جهت اگر قصد دارید تا از گوشی خود به خوبی مراقبت کنید حتماً به مواردی که در این مقاله به ارائه می‌دهیم توجه کنید.

یکی از مهم‌ترین نکات این است که اگر شما قصد استفاده از شارژر سریع با ولتاژ زیاد را دارید، ابتدا توجه داشته باشید که اگر گوشی شما معمولی است این نوع شارژر برای گوشی شما طراحی نشده است.

به همین جهت در طول استفاده مشاهده خواهید کرد که گوشی شما با مشکلات زیادی از قبیل ضعیف شدن باتری مواجه خواهد شد. چرا که این گوشی‌ها از این فناوری پشتیبانی نمی‌کنند و در نهایت استفاده از شارژر سریع برای گوشی معمولی شما موجب می‌شود تا ظرفیت آن کاهش پیدا کند.

چگونگی انتخاب شارژر مناسب برای گوشی

در راهنمای خرید شارژر این نکته ذکر شده که شما باید شارژری را انتخاب کنید که متناسب با گوشی شما طراحی شده و سرعت بالایی داشته باشد. یعنی در کمترین زمان گوشی شما را شارژ کند.

بعضی از شارژرها برای گوشی شما نامناسب هستند؛ به همین جهت هنگامی که از آن استفاده می‌کنید باید ساعت ها گوشی‌تان را در شارژ بگذارید. علاوه بر این، انتخاب شارژر نامناسب موجب می‌شود که گوشی شما هنگ کند و به طور خودکار بعضی از برنامه ها باز و بسته شود.‌

به همین علت هر یک از گوشی‌های مختلف کابل شارژهای متفاوتی دارند که از جهات گوناگون که شامل سرعت انتقال جریان برق، نوع کانکتور و … است با یکدیگر تفاوت زیادی دارند. راهنمای خرید شارژر نشان می‌دهد که برای خرید این محصول باید به مشخصات آداپتور اصلی گوشی خود توجه کنید.

برای پیدا کردن مشخصات می‌توانید به کارتون گوشی خود مراجعه کنید و مشخصات شارژر اورجینال گوشی خود را بخوانید و مطابق با آن شارژر دیگری که متناسب با گوشی‌تان است را خریداری کنید. همچنین می‌توانید با جستجوی مدل گوشی خود در گوگل از مشخصات باتری آن مطلع شوید.

راهنمای خرید شارژر

مشاهده راهنمای خرید شارژر

مراجعه به راهنمای خرید شارژر بهترین قدم برای انتخاب شارژر مناسب است. برای انتخاب شارژر مناسب باید ابتدا توجه کنید که گوشی شما از شارژر چند واتی می‌تواند پشتیبانی کند.

به عنوان مثال گوشی شیائومی پوکو ایکس 3 از شارژر 67 واتی پشتیبانی می‌کند به همین علت برای خرید آداپتور آن حتماً باید آداپتور 67 وات بگیرید. علاوه بر این راهنمای خرید شارژر نشان می‌‌دهد که آداپتور شارژر انواع متفاوتی دارد.

به همین جهت هنگامی که به خرید شارژر می‌روید با تنوع بسیار زیادی مواجه می‌شوید. در ابتدا باید از فروشگاه معتبر خرید کنید تا خیالتان بابت کیفیت و نوع شارژر راحت باشد.

در هنگام خرید شارژر باید به دنبال شارژر اورجینال باشید. چرا که شارژرهای بی کیفیت و تقلبی آسیب بسیار زیادی به گوشی شما می‌رسانند. به همین علت در انتخاب این محصول دقت زیادی به خرج دهید و از فروشگاه‌های معتبر شارژر متناسب با گوشی خود را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *