News

5 معیار مهم هنگام خرید اسپیکر قابل حمل که باید بدانید

خرید اسپیکر قابل حمل

از گذشته تا کنون گوش دادن به موسیقی یکی از لذت بخش ترین اوقاتی بوده که انسان ها یا به تنهایی یا به صورت دست جمعی سپری میکنند. با گذشت زمان دنیای اسپیکرها ( بلندگوها)  نیز مشمول تحولات و البته پیشرفت های شگفت انگیزی شد, از حذف سیم برای ارتباط با اسپیکر تا امکان پرتابل بودن ( قابل حمل بودن ) و بسیاری پیشرفت های دیگر که همچنان درحال تحقق یافتن است. امروز در این پست قصد داریم 5 معیار مهم هنگام خرید اسپیکر را که باید بدانید به شما کاربران عزیز وبلاگ ایران دیجی مال شرح دهیم ; پس اگر قصد خرید اسپیکر قابل حمل را دارید تا انتها با ما همراه باشید.

توان اسپیکر

1_ توان خروجی

به طور قطع برای اکثر غریب به اتفاق کاربران علاقه مند به موسیقی این بخش مهم ترین و حیاتی ترین معیار هنگام خرید به حساب می آید چرا که بر این باورند که هر چه توان خروجی اسپیکر بیشتر باشد حجم صدای دریافتی بیشتر خواهد بود. این باور تا حدود زیادی باور درستی است اما همه موضوع این نیست. محاسبه توان اسپیکر ها به دو بخش تقسیم میشود توان نهایی و توان واقعی

توان اسمی یا MAX Power ،Dynamic Power حداکثر توانی ست که کمپانی سازنده برای محصول تولیدی خود اعلام میکند به توان اسمی PMPO که مخفف شده MPeak Music Power Output است نیز گفته میشود.

بیشتر شرکت ها از اعلام توان واقعی سر باز میزنند و به همان توان اسمی بسنده میکنند حالا از خودتان میپرسید چرا اینگونه است؟ دلیلش ساده است آنها روی توان اسمی تأکید میکنند چرا که نشان دهنده قدرت محصولشان است و جنبه تبلیغاتی خوبی برایشان دارد و میتواند مشتری را جذب کند تا برای خرید وسوسه کند

مفهوم RMS چیست؟

حتما میدانید که میزان سنجش توان خروجی اسپیکر ها را با پسوند RMS عنوان میکنند. RMS در واقع کلمه کوتاه شده ی Root Mean Sequred است که به معیار سجنش توان آن به حساب می آید.

باتری اسپیکر

2_ ظرفیت باتری

اهمیت این مورد کمتر از مورد اول نیست اسپیکرهای قابل حمل که از منبع تغذیه DC به جای AC استفاده میکنند باتری موئلفه مهمی برایشان به حساب می آید. داشتن باتری قدرتمند میتواند لحظات شادی بخش شما را به مراتب افزایش دهد.

تعداد درگاه های اسپیکر

3_ درگاه های ارتباطی

این بخش نیز اهمیت بسیاری دارد. در انتخاب اسپیکر به دنبال محصولی باشید که درگاه های ارتباطی کاملی داشته باشد. از مهم ترین آنها میتوان به بلوتوث ورودی AUX ورودی کارت حافظه پشتیبانی از فلش مموری اشاره نمود هرچه تعداد این درگاه ها در محصول نهایی بیشتر باشد دست شما برای بهره مندی از اسپیکر بازتر خواهد بود

جنس بدنه اسپیکر

4_ طراحی و جنس بدنه

کیفیت و جنس به کار رفته در تولید بدنه ارتباط مستقیمی با کیفیت نهایی صدا خواهد داشت.

در حال حاضر چوب بهترین انتخاب برای ساخت و طراحی بدنه محسوب میشود که کیفیت صدای تولید شده را بدون افت کیفیت و با کمترین نویز ممکن به گوش شما خواهد رساند.

لازم به ذکر است که امروزه از آلومینیوم و پلاستیک هم تولید اسپیکر ها استفاده میشود که به ترتیب از مقاومت بیشتر و وزن کمتر برخوردار اند

5_ ضمانت و خدمات پس از فروش

نه تنها در خرید اسپیکرهای قابل حمل بلکه در خرید هر محصولی ضمانت نامه و خدمات پس از فروش نکته بسیار مهمی است که باید شما در هنگام خرید به آن توجه کنید.

گفتن این نکته ضروری است که داشتن ضمانت نامه معتبر یک محصول نشان از اصالت آن محصول دارد.

طراحی اسپیکر

جمع بندی

اسپیکرهای قابل حمل گوناگونی امروزه در بازار موجود هستن و بازار بزرگی برای خود ساخته اند. اگر از علاقه مندان به موسیقی هستید و دورهمی های زیادی را در کنار دوستان خود سپری میکنید یک اسپیکر قابل حمل پیشنهاد ما به شماست.

خرید انواع اسپیکرهای قابل حمل با قیمت مناسب در فروشگاه ایران دیجی مال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *