News

راهنمای کامل و جامع خرید پاوربانک

راهنمای جامع و کامل پاوربانک

از دست دادن شارژ , ناراحت کننده ترین اتفاقی است که برای کاربران موبایل و کامپیوتر میتواند رخ دهد و در بسیاری از مواقع موجب از دست دادن فرصت هایی خواهد که شاید به سادگی قابل جبران نباشد پس پاوربانک اینجاست که نقش فرشته نجات شما را ایفا خواهد کرد

تصور کنید در جایی هستید و مشکلی نا خواسته برایتان پیش می آید و نیاز دارید تا با تلفن همراهتان به خانواده و دوستان خود از وضعیت خود اطلاع دهید و خالی شدن باتری بدترین اتفاق ممکن برای شما خواهد بود.

با من در مجله خبری رسمی ایران دیجی مال همراه باشید تا با راهنمای کامل و جامع خرید پاوربانک بهترین انتخاب ممکن را انجام دهید.

پاوربانک چیست؟

گوشی های امروزی بخاطر کیفیت بالایی که دارند و روز به روز نیز این کیفیت را افزایش میدهند پس نیازمند انرزی بیشتری نیز هستند.

جالب است که بدانید از دید بسیاری از محققان فناوری موبایل هنوز باتری بزرگترین نقطه ضعف تلفن های هوشمند امروزی است و نتوانسته متناسب با سایر بخش ها رشد و تکامل پیدا کند.

پاوربانک گجتی بسیار کاربردی است که در عین کوچک بودن و البته سبک بودنش میتواند ساعت ها گوشی , تبلت و لپتاپ شما را شارژ کند البته مدت زمان آن ربطه مستقیمی با ظرفیت آن دارد و از آن میتوانید در جاهایی که دسترسی به برق ندارید به راحتی از آن استفاده کنید. این گجت دارای ظرفیت های گوناگونی است.

پاوربانک در ابعاد و رنگ ها و جنس های متفاوتی تولید میشود

ظرفیت پاوربانک

ظرفیت

شاید مهم ترین معیار انتخاب یک پاوربانک ظرفیت آن باشد چرا که هرچه ظرفیت بیشتر باشد تعداد دفعات بیشتری میتواند گجت شما را شارژ کند.

اما موضوع فقط به اینجا معطوف نمیشود چرا که ظرفیت دارای دو بخش است ظرفیت اسمی و ظرفیت واقعی.

ظرفیت اسمی همان عددی است که از جانب شرکت سازنده اعلام میشود و روی دستگاه نیز درج خواهد شد.

به عنوان مثال پاور بانک 20,000 میلی آمپری به آن معناست که این گجت 20,000 میلی آمپر ظرفیت دارد

ظرفیت واقعی رقم واقعی ظرفیت پاوربانک محسوب میشود به عنوان مثال در پاوربانک مورد اشاره در بالا , ظرفیت واقعی 18,000 میلی آمپر است چرا که عوامل زیادی مانند گرما کابل و حتی خود باتری گوشی موجب هدر رفت انرژی میشوند و عواملی از این دست باعث میشود تا رقم ظرفیت واقعی نسبت به اسمی متفاوت باشد پس به این نکته در هنگام خرید توجه کنید.

جنس بدنه 

جنس بدنه در مقاومت پاوربانک و البته میزان اتلاف انرژی آن تأثیرگذار است. معمولا پاوربانک ها از دو دسته ساخته میشوند آلمینیوم و پلاستیک فشرده شده یا همان ABS.

از مزیت های آلمینیوم میتوان به انتقال حرارت بهتر و زیبایی آن اشاره نمود اما جنس ABS نیز با وزن سبک و جذب کمتر حرارت میتواند به تناسب سلیقه و نیاز شما یک انتخاب مناسب برایتان باشد.

سرعت شارژ

یکی دیگر از مهم ترین فاکتورها در انتخاب پاوربانک سرعت شارژ آن است بهره مندی از فست شارژ و البته فناوری QC 3.0 میتواند نقطه قوت بزرگی باشد چرا که در مدت زمان کمتری گوشی شما شارژ خواهد شد.

ظرفیت پاوربانک

تعداد درگاه ها

به طور معمول پاوربانک ها دارای پورت USB و Type-C هستند که بدیهی است هرچه تعداد این درگاه ها بیشتر باشد دستگاه های بیشتری را میتوان همزمان شارژ کرد.

سایر ویژگی ها

در این بخش میتوان به بهره مندی پاوربانک از گواهی های ضد آب بودن مقاومت در برابر ضربه صفحه نمایش دیجیتالی میزان شارژ و بهره مندی از شارژ وایرلس اشاره نمود که متناسب با نیاز شما میتواند مورد توجه قرار گیرد.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم به زبانی ساده بیان کنیم تا راحت تر به انتخاب خود دست یابید.

در انتخاب یک پاوربانک مناسب عوامل بسیار زیادی تأثیرگذارند و ما نیز سعی کردیم همه را بیان کرده و به صورت کامل شرح دهیم.

بدیهی است چنانچه نکات گفته شده مدنظر قرار گیرد هیچگاه در انتخاب خود پشیمان نخواهید شد.

آیا شما هم از این وسیله استفاده میکنید؟ با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

مطالب مرتبط

خرید انواع پاوربانک با قیمت مناسب از فروشگاه ایران دیجی مال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *